piątek, 13 stycznia 2012

Kolejne prośby o pomoc w wyborze aparatu

Mimo, że nieco opuściłem się w fotografii nadal przychodzą pytania i prośby o pomoc w wyborze aparatu, no ale jak mam pomóc jak nie jestem na bieżąco... Może Wy pomożecie...

Bardzo prosze o pomoc i podpowiedź jaki aparat kompaktowy do 1000 zł mogłabym kupic
chodzi mi o podpowiedzenie konkretnego modelu poniewaz jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o pojęcia zoom ogniskowa matryca martwe piksele itp.Przeczytałam uważnie Pana artykuły lecz jeszcze bardziej wszystko mi sie pomieszało i zupełnie nie wiem jak dopasować te wszystkie WAŻNE ELEMENTY-bym miała aparat do zdjeć plenerowych, moich rodzinnych,fauny,flory i by wyglądały wyrażnie jak Pana kropla rosy. Nigdy tak ładne zdjęcie mi nie wyszło ani z komórki ani z aparatu Praktica, który właśnie zepsuł mi się. Byłabym wdzieczna za podpowiedź z góry dziekuję.

>>>>>>>>
Witam, niestety nie jestem na bieżąco jeśli chodzi o te nowe modele aparatów kompaktowych, za szybko się zmieniają. Producenci co chwilę wycofują starsze modele i zastępują je nowymi. Także niestety nie jestem w stanie Pani doradzić konkretnego modelu.

>>>>>>>>
Dziękuję z odpowiedź choć po cichutku liczyłam na podpowiedź zupełnie nie mam kogo spytać, a w sklepie doradcy wypychają nie to co dobre a to im zalega szczególnie jak widzą kogoś,kto kompletnie się na danym sprzęcie nie zna.Myślałam,że jako fachowiec podpowie mi Pan choćby na co zwrócić uwagę czyli np. ile i jaki zoom jaka matryca i tam te inne ważne rzeczy nie musi Pan podawać konkretnego modelu, ale każdy kto w jakiejś dziedzinie jest mocny pomaga bynajmniej wśród moich znajomych tym,
którym ta pomoc jest potrzebna nic nie kosztuje uprzejmość a jaka cenna w dzisiejszych czasach "absurdu". Życzę miłego dnia.

>>>>>>>>
Witam,
obecnie matryce w kompaktach są raczej na wystarczający poziomie. Teoretycznie im większy jej rozmiar tym lepiej - wielkość fizyczna matrycy nie wynika z ilości pikseli. Zoom w kompakcie bez wymiennego obiektywu według mnie im większy tym lepiej, bo określa zakres ogniskowej w jakiej może się Pani "poruszać". Ogólnie obiektywy mają to do siebie, że najlepsze są bez zoomu czyli stało ogniskowe, im większy zoom tym w teorii większa utrata jakości, ale z kolei przy małym zakresie regulacji ogniskowej i niewielkim zoomie może Pani brakować możliwości przybliżenia/oddalenia, a przy całkowicie amatorskiej fotografii to jest raczej ważniejsze niż super ostry obiektyw, który rysuje krawędzie jak żyleta - z resztą takich i tak nie ma w kompaktach ;) .

Pozdrawiam

Brak komentarzy: